Het is een week stil geweest op het blog en de facebookpagina. De reden: wij zijn boos, verdrietig en overstuur. In de afgelopen 4 weken zijn er diverse modellen gestolen uit de winkel. De trieste lijst bestaat uit 5 kussentjes en 2 gastendoekjes die uit het toilet zijn gestolen en twee mini-borduurringetjes die van het bord zijn gepakt. De kussentjes zaten nota bene met veiligheidsspelden vast op een lint in het toilet. Afgelopen zaterdag ontdekten we dat ons borduurboekje, het boekje dat mam en ik samen hebben ontworpen en geborduurd, ook is gestolen. Wij zijn er echt letterlijk ziek van.
We hebben een vermoeden wie het heeft gedaan en hebben haar er op aangesproken. Maar dat brengt de gestolen modellen helaas niet terug. Het is bijzonder ontgoochelend om je te realiseren dat een klant die net als ieder ander, koffie en thee krijgt, een koekje erbij, uitgebreid advies, een luisterend oor, zo achter je rug om spullen steelt.
Natuurlijk is 99,99% van onze klanten anders, hebben we echt geweldige klanten. Maar het plezier is er voor ons wel even af.
Het noodzaakt ons wel om maatregelen te nemen. Dus er komt een camera, het kan zijn dat we vragen of we je tas mogen controleren. En het spreekt waarschijnlijk voor zich, maar als we iemand betrappen op diefstal, dan doen we aangifte. En zie je iets in de winkel waar je je twijfels over hebt, zeg het ons dan.
En mocht diegene die deze modellen heeft gestolen dit lezen, dan wil ik met klem vragen om de modellen anoniem terug te sturen.
Wat triest, dat er zulke mensen zijn!
Maakt mij heel boos!!
In wat voor wereld leven we ik begrijp zo veel dingen niet
Wat afschuwelijk voor jullie. Wie doet er zoiets. Jullie werken er zo hard voor! Ik denk aan jullie. Lieve groetjes Ans
Dit is zo erg voor jullie en al die andere hardwerkende mensen en als je er iets van zegt word er ook nog weleens gezegd ja dat is een bedrijfsrisico ,walgelijk
Wat erg! Balen dat je maatregelen moet nemen, maar ik zou het ook doen.
Dat boekje is echt geweldig! Ik heb het in Zwolle mogen bekijken en vasthouden, en was er helemaal enthousiast van! Daar hebben jullie samen aan gewerkt, en dat is onvervangbaar. Gelukkig heb je de foto’s nog, maar ja…
Erger nog dan het gemis aan de zelfgemaakte objecten lijkt mij het verraad, het geschonden vertrouwen. Bah. Ik wens je strekte en kan alleen maar hopen dat je over een tijdje weer beseft dat de meeste mensen – en dus ook klanten – goede mensen zijn.
Wat erg Annemiek, het prachtige borduurboekje, de gastendoekjes, de kussentjes, de borduurringetjes, het is nogal wat. Niet te geloven dat mensen die je gastvrij ontvangt zulke dingen doen. Wij hebben het ook meegemaakt in de winkel en het maakt je inderdaad boos en verdrietig.
Wat ellendig voor jullie! Kan me het gevoel zooooo voorstellen…. Het gemoedelijke., zo vol vertrouwen, gaat er zo af! Wat ontzettend jammer! Hoop wel dat jullie het plezier weer terug vinden. Dat is jullie kracht!!
Sterkte!!
Wat vreselijk. Als je het ergens niet verwacht is het bij jullie in de winkel. Zorg dat je de openheid, vriendelijkheid en het vertrouwen niet verliest.
ONVOORSTELBAAR!!! Dit geloof je toch niet? Sterkte….en ik hoop dat degene die dit meegenomen heeft heel veel spijt krijgt!
Wat afschuwelijk. Hopelijk voelt elk moment dat naar jullie handwerk gekeken wordt heel slecht. Maar ik vrees dat iemand die zoiets doet geen geweten heeft. Sterkte, ik leef met jullie mee.
Wat verdrietig dat jullie warm welkom zo beantwoord wordt.
Jammer dat er nu camerabewaking moet komen, heel begrijpelijk, maar het jaagt jullie ook wel op extra kosten. Ik wens jullie sterkte en hoop echt dat jullie je plezier in de winkel snel weer terugvinden.
Intriest. Maar laat je door 1 iemand (wat de redenen ook mogen zijn geweest) alsjeblieft niet je enthousiasme ontnemen. Doorgaan, met een open blik en plezier in je vak. Er zijn denk ik heeeeeeel veel mensen die je ondersteunen en trouwe blije klanten zijn. Deze mensen weten ook: iets maken met je handen is vele malen leuker. Kop op, schouders eronder en doorgaan, als vanouds, met de getroffen maatregelen. Iedereen die je post leest zal de maatregelen begrijpen. Sterkte!
Dat is toch te gek voor woorden. Wie doet nou zoiets?!?!??? Ongelofelijk. Ik hoop,dat de dief dit leest en het teruggeeft. Veel sterkte
Zelfs zoveel brutaliteit kun je niet tegenop, jammer maar neem de maatregelen het is vandaag de dag nodig.
Echt jammer, en ik hoop dat de dader spijt krijgt en alles tenminste terug geeft of brengt, als je het zelf niet kunt betalen of misschien gewoon de tijd niet hebt om het te maken, steel je het niet, never nooit niet
Dames veel sterkte en blijf asjeblieft doorgaan laat je niet op je kop zitten, jullie hebben zoveel moois om te maken en te kopen, ik leef met jullie mee en hoop dat alles ten goede zal keren.
hartelijke groet Linda uit Lochem..
Wat verdrietig is dit Annemiek!
Het moet voelen als een klap in je gezicht dat je vertrouwen zo beschadigd wordt.
Jammer dat je nu gedwongen wordt om maatregelen te nemen en daardoor flinke onkosten hebt waar je niet op zit te wachten.
Sterkte voor jullie en ik hoop dat je de spullen terug krijgt.
Misschien je handwerkjes in een afgesloten vitrine plaatsen?
groetjes,Truus
Annemiek met verbijstering las ik je bericht en ik er geen woorden voor. Blijkbaar is er niks meer veilig en dat geldt nu ook voor handwerksters gelukkig zijn er nog heel veel goede onder ons.
Ik wens jullue veel sterkte en hou vertrouwen in mensen want dat is ook belangrijk.
Gerry Rotterdam
Wat triest dat zulke kostbare dingen, want dat zijn handgemaakte dingen, gestolen worden. Wat een totaal gebrek aan respect voor jou en je moeder. Ik kan me voorstellen dat er allerlei gevoelen in je om voorrang streden. Wat ik heel erg hoop is dat ze – al is het dan misschien anoniem – teruggestuurd zullen worden.
Sterkte en vertrouwen gewenst!
Helena, Enschede
Vreselijk om dit mee te moeten maken. Ik zou zeggen ophangen sie camera’s. .
Wat triest.
Groetjes en veel borduurplezier, Margo
Lieve Annemiek en Reina, wat is erger dan je vertrouwen in mensen wordt geschaad. Sommige mensen weten nog steeds niet het verschil tussen mijn en dijn. Goed dat je dit openbaar hebt gemaakt.
Verbijsterend en misselijkmakend.
Wat bezielt iemand om zelfgemaakte spullen te stelen?
een zieke geest.
Heel veel sterkte en verlies niet je enthousiasme, al zal het eerst wel moeilijk zijn.
Groetjes Wil
O Annemiek, wat een schending van vertrouwen en enorme trap op jullie ziel! Dat er – voornamelijk op beurzen – eens iets wordt meegenomen calculeer ik zelf altijd wel in, maar je onvervangbare MODELLEN! Die met zoveel liefde, aandacht en vooral tijd zijn gemaakt.
Wat moet iemand er in vredesnaam mee. Hoe kun je daar ooit blij van worden.
Vooral de zinloosheid van deze diefstal slaat me met stomheid.
Als handwerkster pur sang, groot fan van jou en je prachtige winkel, en als ondernemer van Wolhalla voel ik recht vanuit mijn hart met jullie mee.
Een grote knuffel op afstand!
Jo An
Oh, wat is dit erg. Dat juist jullie dit moet treffen. Ook ik kan hier heel boos over worden. Zoveel uurtjes en liefde zitten er in, dat is onvervangbaar. Ik hoop dat degene die dit gedaan heeft, inderdaad anoniem de spullen weer terug gaat sturen. Want pronken met andermans veren is absoluut niet netjes.
Lieve Annemiek en Reina,
‘k lees nu pas de mail.
Ik ben verbijsterd.
Intriest wat jullie is overkomen.
Intens hoop ik dat de betreffende persoon tot inzicht komt en de spullen teruggeeft aan jullie.
Vooral het boekje van jullie beiden is nooit te vervangen.
De kussentjes kunnen wij -klanten- wel met z’n allen opnieuw borduren voor jullie. Ik maak er graag 1. Wie doet mee?
Goe idee! Ik doe mee.
wat een goed idee
Lieve Reina en Annemiek,
Graag wil ik jullie een hart onder de riem steken. Wat een erg allemaal. Zo jammer van al die uren en de liefde waarmee je een werkstuk maakt.. Ik begrijp dan ook niet waarom je het zou stelen, hoe kun je daar nu plezier aan beleven???
Veel sterkte met deze tegenslag!
Groet Tineke
Wat verdrietig voor jullie. Misschien is het naïef van mij maar ik begrijp niet dat een mede-borduurster, notabene iemand die weet hoeveel tijd en aandacht het kost om iets moois te maken, zoiets kan doen. Veel sterkte voor jullie gewenst!
Liefs, Evelien
Lieve Annemiek en Reina,
Ik hoop dat die gemene vrouw al deze reacties leest en zich de ogen uit haar hoofd schaamt. Als ze vaak bij jullie komt weet ze hoeveel werk, moeite en hoeveel liefde er in zulke zelfgemaakte handwerken zitten. Dat je dan zomaar iets meeneemt is niet te snappen en niet goed te praten. Bovendien kan je toch alleen maar genieten van iets dat je zelf hebt gemaakt, of dat je van iemand gekregen hebt als cadeau? Hou moed, we leven mee met jullie! Liefs, Anne
Ook ik doe mee met het opnieuw borduren. Alle materialen koop ik zelf.
Ben hier erg verdrietig om. Jullie staan altijd voor iedereen klaar, zoveel gastvrijheid zie je niet vaak meer. En dan dit….
Persoon die dit gedaan heeft: stuur het terug of kom er eerlijk voor uit (nog beter). Hoe kan je dit doen? Deze mensen hebben al genoeg meegemaakt.
Een dikke knuf uit Zoetermeer!
Niet te geloven!
Met ervaring van een diefstal – heel veel sterkte met deze verwerking!
Oh wat erg!! Dit vind ik echt triest. Diefstal op zich is al erg maar dit maakt het net nog even triester!! En hoe kun je nu trots zijn en genieten van iets wat je en hebt gestolen en niet zelf gemaakt?!?
Sterkte en hopelijk komen ze nog terug!
Wat een vervelende mensen bestaan er toch! Ik kan me heel goed voorstellen wat dit met jullie doet. Hopelijk komt de boel terug en veel sterkte.
Beste Annemiek en Reina,
Wat is het triest dat mensen het lef hebben om met hun handen aan andermans spullen te zitten en het vervolgens ook nog eens durven mee te nemen! Ik hoop dat het snel weer terecht komt.
Hartelijke groet,
Anja
Graag help ik ook mee om weer de kussentjes of gastendoekjes te borduren. Als ik weet welke patroontjes het zijn dan maak ik ze met alle liefde voor jou.
Aafje hartlief organiseer jij dit?
groetjes, Truus
Bah!
Een dwangmatige kleptomane? Heeft ze een partner die je hier misschien over kunt informeren (want dan is het beslist niet de 1e keer). Doe bij een ernstig vermoeden aangifte bij de politie!
Ik hoop dat jullie geschade vertrouwen weer hersteld wordt. Weet helaas uit ervaring dat dit heel lang duurt.